[321] Skoda 100 Welly

 

SKALA: 1:34

FIRMA: WELLY

WYKONANIE: 10/10

STAN: 10/10 KOLEKCJONERSKI

Skoda 100 jest to Czeski samochód osobowy produkowany w latach 1969-1977 w zakładach Skody w Mlada Boleslav gdzie powstało ponad 800 tyś modeli tego oto pojazdu, a łącznie ponad milion egzemplarzy razem ze Skodą 110 gdzie była to trzy drzwiowa nieco sportowa jak na tamte czasy wersja. Model bardzo mi się podoba a co ważniejsze miałem przyjemność oglądać takie auto na żywo stąd jeszcze większe pragnienie posiadania swojego egzemplarza w skali. Tak jak wspominałem przy publikacji Skody Favorit, że chce ten model dokładnie w takim kolorze, na moje szczęście nie było trudno go znaleźć, bardzo fajnie że welly wypuściło serię Skody. Według mnie najnowsza Octavia słabo pasuję do aut takich jak Skoda Favorit lub Skoda 100, mogliby za to wypuścić wspomnianą Skodę 110 lub Skodę 120 która wygląda obłędnie (co ciekawe będziecie mogli zobaczyć ten model w niedługim czasie ponieważ udało się kupić właśnie taką Skodą w skali 1:43 z serii Kultowych Aut PRL. Co do wykonania samego modelu, jest dobrze ale mogłoby być lepiej. Po pierwsze kolor, różni się troszkę od oryginalnego koloru - nie dużo ale jednak. Po drugie światła z tyłu są tylko pomalowane a naprawdę cieszyłbym się ogromnie z osobnego czerwonego plastiku, tak samo przód, mamy tylko chromowane atrapy tak jak w przypadku poprzednio prezentowanego Jaguara 100 SS, tutaj aż prosi się o lampy zrobione z przezroczystego plastiku. Nie mniej jednak auto prezentuję się bardzo dobrze a wspomnianą wcześniej Skodę Octavię raczej kupię, waham się jeszcze ale prawdopodobnie zawita do mojej kolekcji :)

 
















Komentarze