[325] Zis 110 Kultowe Auta PRL

 

SKALA: 1:43

FIRMA: DEAGOSTINI

WYKONANIE: 10/10

STAN: 10/10 KOLEKCJONERSKI

Zis 110 to luksusowy samochód osobowy produkowany w latach 1945-1959 przez radziecką firmę ZiS (nazwa pochodzi od zakładu im. Józefa Stalina). Jako wzorzec do skonstruowania ZiSa 110 posłużył Packard 180, mimo że w planach była produkcja 100 000 egzemplarzy wyprodukowano jedynie nieco ponad 2 tyś sztuk, auto zastąpione zostało przez Ziła 111. Co ciekawe auto miało długość ponad 5 metrów, było napędzane silnikiem o pojemności 6 litrów i ważyło przeszło 2,5 tony. Jest to pierwszy prezentowany przeze mnie model z nowo kupionych dwunastu autek z serii Kultowych Aut PRL. Zdecydowałem się na zakup tylu modeli jednocześnie ponieważ już od dłuższego czasu chciałem powiększyć swoją kolekcję właśnie to te auta, uznałem że jest to dobry moment gdyż ceny autek nie spadają, ba nawet idą do góry więc stąd zakup aż tylu modeli na raz. Głównym powodem włączenie autek deagostini do swojej kolekcji jest fakt że auta te trzymają bardzo dobry poziom wykonania i są bardzo dopracowane. Mój model Zisa 110 wygląda naprawdę bardzo dostojnie, bardzo dobra jakość wykonania chromowanych elementów (a jest ich całkiem sporo) świetne wykonanie lamp oraz tablic rejestracyjnych. 















Komentarze