Przejdź do głównej zawartości

OSTATNI DODANY MODEL

Ford Gran Torino Fast&Furious DeAgostini [843[

  FORD GRAN TORINO SPORT DEAGOSTINI FAST&FURIOUS NUMER MODELU W KOLEKCJI: [ 843 ] SERIA: FAST&FURIOUS NR 41 FIRMA: DEAGOSTINI STAN: 10/10 KOLEKCJONERSKI WYKONANIE: 10/10 SKALA: 1:43 CENA: 64,99 ZŁ Ford Gran Torino Sport – zielony gladiator amerykańskich ulic Nie był subtelny, nie próbował się ukrywać. Gran Torino Sport to przeciwieństwo nocnych widm – nie zjawia się w ciszy, lecz wkracza z hukiem, jak heros ze starej areny, dumny i niepokorny. Zielona bestia na kołach, której sylwetka stała się manifestem ery, gdy samochód miał budzić respekt samą obecnością. Długi, muskularny profil, szeroka maska niczym tarcza i błyszcząca zieleń karoserii, która nie chowała się w cieniu – ona wręcz krzyczała o uwagę. Torino nie potrzebowało neonów ani spoilerów, by przyciągać spojrzenia. Wystarczył jego surowy urok i sylwetka, która wyglądała jak gotowa do starcia w każdej chwili. Pod maską drzemała brutalna siła amerykańskiego V8 – nie precyzyjna, nie wyrafinowana, ale prawdziwa, pierw...

[329] Fiat 125p Sanitarka Kultowe Auta PRL

 

SKALA: 1:43

FIRMA: DEAGOSTINI

WYKONANIE: 10/10

STAN: 9/10 
Była już sanitarka nysy teraz czas na coś innego, dla tego auta nie było alternatywy w czasach PRL, pragnę zaprezentować wam jedno ze specjalnej edycji Kultowych Aut PRL czyli Fiata 125p Sanitarka. Auto tak samo jak produkowane wtedy radiowozy było produkowane w warszawskiej fabryce samochodów osobowych i co może dziwić auta te nie miały mocniejszych silników niż wersje cywilne. Początkowo Fiat 125p nie wzbudził zachwytu ponieważ był po prostu mniejszy od auta które zastąpił czyli Warszawę kombi. Inżynierowie FSO zdawali sobie z tego sprawę ale byli spokojni ponieważ w tamtych czasach auta które mogłoby okazać się bardziej funkcjonalne po prostu nie produkowano. Model niesamowicie mi się podoba mimo tego że czas zrobił swoje i w moim egzemplarzu brakuje kogutów. Cieszę się ze model z wyjątkiem tego jednego mankamentu wygląda bardzo dobrze zwłaszcza że kupiłem go za mniej niż połowę ceny. Auto jest jednym z moich ulubionych w obecnej kolekcji Kultowych Aut PRL.













Komentarze