Przejdź do głównej zawartości

OSTATNI DODANY MODEL

Lotus Cortina Hot Wheels 2025 [849]

  LOTUS CORTINA HOT WHEELS 2025 NUMER MODELU W KOLEKCJI: [ 849 ] SERIA: COMPACT KINGS 2025 10/10 FIRMA: MATTEL/HOT WHEELS STAN: 10/10 KOLEKCJONERSKI WYKONANIE: 10/10 SKALA: 1:64 CENA: 7 ZŁ Lotus Cortina to prawdziwa ikona brytyjskiej motoryzacji, której historia zaczyna się na początku lat 60. XX wieku. Ford, chcąc nadać swojej popularnej Cortinie sportowego charakteru, nawiązał współpracę z firmą Lotus – znaną z sukcesów w wyścigach i lekkich konstrukcji. Efektem tej kooperacji był samochód, który zrewolucjonizował pojęcie „sportowego sedana” i na zawsze zapisał się w historii motorsportu. Pod maską oryginalnego auta pracował 1.6-litrowy silnik Lotus Twin Cam, który zapewniał znakomite osiągi przy niewielkiej masie pojazdu. Samochód otrzymał także sportowe zawieszenie, zmodyfikowany układ napędowy oraz charakterystyczne, biało-zielone malowanie z pasem biegnącym wzdłuż karoserii – znak rozpoznawczy modelu Lotus Cortina. Auto odnosiło sukcesy na torach wyścigowych i odcinkach raj...

Jeepster Commando '67 Hot Wheels [559]

 

NUMER W KOLEKCJI: [559]

FIRMA: HOT WHEELS

SKALA: 1:64

WYKONANIE: 10/10

STAN: 10/10 KOLEKCJONERSKI 

CENA: 7,99 zł

Jeepster Commando z 1967 roku to klasyczny samochód terenowy produkowany przez amerykańską firmę Jeep. Jeepster Commando był modelem wprowadzonym na rynek w celu konkurowania z popularnymi SUV-ami tamtej epoki, takimi jak Ford Bronco i International Harvester Scout. Z zewnątrz Jeepster Commando prezentował się charakterystycznym stylem retro z okresu lat 60. Miał krótki, kompaktowy nadwozie z dwoma drzwiami i otwartym przestrzeniem ładunkowym z tyłu. Charakterystycznym elementem było okrągłe przednie reflektory oraz chromowana atrapa chłodnicy. Dostępne były różne warianty nadwozia, w tym kabriolet, hardtop oraz model z pełnym zamkniętym nadwoziem Wnętrze Jeepstera Commando było proste i funkcjonalne. Przeznaczone było na cztery osoby, z dwoma przednimi fotelami i tylną ławką. Deska rozdzielcza była przyjazna dla użytkownika, z niezbędnymi wskaźnikami i przełącznikami. Mimo że Jeepster Commando był bardziej skoncentrowany na terenowej wydajności, wnętrze oferowało pewien poziom komfortu i wygody. Pod maską Jeepstera Commando znajdował się silnik benzynowy V6 o pojemności 3,7 litra, który generował około 160 koni mechanicznych. Moc była przekazywana na cztery koła poprzez manualną skrzynię biegów. Był dostępny również wariant z silnikiem V8 o większej mocy. Jeepster Commando posiadał napęd na cztery koła, który zapewniał doskonałą zdolność do poruszania się w terenie. Miało ono wysokie prześwity i odpowiednią geometrię zawieszenia, co umożliwiało pokonywanie trudnych przeszkód terenowych. Dodatkowo, Jeepster Commando był wyposażony w system redukcyjny, który umożliwiał pokonywanie bardzo stromych zboczy i trudnego terenu. Choć produkcja Jeepstera Commando zakończyła się w 1973 roku, pozostaje on popularnym modelem wśród miłośników klasycznych samochodów terenowych. Jego charakterystyczny wygląd, terenowe możliwości i urok vintage przyciągają uwagę wielu entuzjastów motoryzacji.













 

Komentarze