Przejdź do głównej zawartości

OSTATNI DODANY MODEL

Lotus Cortina Hot Wheels 2025 [849]

  LOTUS CORTINA HOT WHEELS 2025 NUMER MODELU W KOLEKCJI: [ 849 ] SERIA: COMPACT KINGS 2025 10/10 FIRMA: MATTEL/HOT WHEELS STAN: 10/10 KOLEKCJONERSKI WYKONANIE: 10/10 SKALA: 1:64 CENA: 7 ZŁ Lotus Cortina to prawdziwa ikona brytyjskiej motoryzacji, której historia zaczyna się na początku lat 60. XX wieku. Ford, chcąc nadać swojej popularnej Cortinie sportowego charakteru, nawiązał współpracę z firmą Lotus – znaną z sukcesów w wyścigach i lekkich konstrukcji. Efektem tej kooperacji był samochód, który zrewolucjonizował pojęcie „sportowego sedana” i na zawsze zapisał się w historii motorsportu. Pod maską oryginalnego auta pracował 1.6-litrowy silnik Lotus Twin Cam, który zapewniał znakomite osiągi przy niewielkiej masie pojazdu. Samochód otrzymał także sportowe zawieszenie, zmodyfikowany układ napędowy oraz charakterystyczne, biało-zielone malowanie z pasem biegnącym wzdłuż karoserii – znak rozpoznawczy modelu Lotus Cortina. Auto odnosiło sukcesy na torach wyścigowych i odcinkach raj...

[591] Renault 16 Welly

 

NUMER W KOLEKCJI: [591]

FIRMA: WELLY

SKALA: 1:34-39

WYKONANIE: 10/10

STAN: 10/10 KOLEKCJONERSKI 

CENA: 19,99 zł

Siemanko, dawno nie było nic od welly więc dziś zaprezentuję wam autko w skali 1:34-39 które kupiłem w tydzień temu w kauflandzie. Renault 16 to kompaktowy samochód osobowy produkowany przez francuską firmę Renault w latach 1965-1980. Był to pionierski model, który łączył cechy hatchbacka i kombi, oferując przestronność, funkcjonalność i nowatorski design. Renault 16 został zaprojektowany przez Louisa Sweketa, który wprowadził wiele innowacyjnych rozwiązań do tego modelu. Samochód był oparty na platformie przednionapędowej, co było wówczas nowatorskie. Jego sylwetka była charakterystyczna, z wyraźnie zarysowanymi liniami i zaokrąglonymi krawędziami. Wnętrze Renault 16 było bardzo przestronne i elastyczne. Samochód oferował duży bagażnik, który można było dodatkowo powiększyć przez składanie tylnych siedzeń. Była to jedna z pierwszych konstrukcji z tzw. "klapą na tylnym oknie", co ułatwiało załadunek i rozładunek bagażu. W zakresie wyposażenia Renault 16 był nowoczesny jak na tamte czasy. Samochód był dostępny w różnych wersjach wyposażenia, w tym bogatszych wersjach TI (Tourisme Injection) i TX (Tourisme eXport). Wśród opcjonalnego wyposażenia można było znaleźć m.in. elektryczne szyby, centralny zamek czy radio. Pod maską Renault 16 znajdowały się różne silniki benzynowe o pojemnościach od 1,3 do 1,6 litra, które oferowały wystarczającą moc do dynamicznej jazdy. Wersja TI była wyposażona w wtrysk paliwa, co zapewniało lepszą wydajność i osiągi. Renault 16 zdobył uznanie za swoje innowacyjne rozwiązania, komfortowe wnętrze i wszechstronność. Był popularny wśród rodzin i osób ceniących praktyczność. W sumie wyprodukowano ponad 1,8 miliona egzemplarzy tego modelu.















 

Komentarze

  1. Cześć! Dzięki Twojej informacji dowiedziałem się wielu ciekawych rzeczy o tym pięknym Renault 16 w kolorze srebrnym.
    Mam do Ciebie zapytanie! Czy na tylnej kanapie też masz odwzorowane tzw dwie walizki? Może to dziwne pytanie, bo ja go posiadam z Retro Muzeum z Warny, które odwiedziłem w zeszłym roku, a pisałem o tym na moim blogu. Mój model jest w czerwonym pudełku i ma napęd, a ten mechanizm jest przykryty przez te dodatkowe elementy wyposażenia. Też uważam, że to jest bardzo ładny modelik, że nie wspomnę o prawdziwym aucie. Napisz przy okazji o Twojej wersji tego modelu.
    Pozdrawiam
    Przemek

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz