Przejdź do głównej zawartości

OSTATNI DODANY MODEL

Lotus Cortina Hot Wheels 2025 [849]

  LOTUS CORTINA HOT WHEELS 2025 NUMER MODELU W KOLEKCJI: [ 849 ] SERIA: COMPACT KINGS 2025 10/10 FIRMA: MATTEL/HOT WHEELS STAN: 10/10 KOLEKCJONERSKI WYKONANIE: 10/10 SKALA: 1:64 CENA: 7 ZŁ Lotus Cortina to prawdziwa ikona brytyjskiej motoryzacji, której historia zaczyna się na początku lat 60. XX wieku. Ford, chcąc nadać swojej popularnej Cortinie sportowego charakteru, nawiązał współpracę z firmą Lotus – znaną z sukcesów w wyścigach i lekkich konstrukcji. Efektem tej kooperacji był samochód, który zrewolucjonizował pojęcie „sportowego sedana” i na zawsze zapisał się w historii motorsportu. Pod maską oryginalnego auta pracował 1.6-litrowy silnik Lotus Twin Cam, który zapewniał znakomite osiągi przy niewielkiej masie pojazdu. Samochód otrzymał także sportowe zawieszenie, zmodyfikowany układ napędowy oraz charakterystyczne, biało-zielone malowanie z pasem biegnącym wzdłuż karoserii – znak rozpoznawczy modelu Lotus Cortina. Auto odnosiło sukcesy na torach wyścigowych i odcinkach raj...

[628] Chevy Chevette '76 Hot Wheels




NUMER W KOLEKCJI: [628]

FIRMA: MATTEL/HOT WHEELS

SERIA: HW DRAG STRIP 9/10

SKALA: 1:64

WYKONANIE: 10/10

STAN: 10/10 KOLEKCJONERSKI 

CENA: 7,99 zł

Chevrolet Chevette to kompaktowy samochód osobowy produkowany przez General Motors w latach 1975-1987. Oryginalnie był to pojazd przeznaczony głównie na rynek amerykański, a jego głównymi cechami były kompaktowe rozmiary i ekonomiczne silniki. Jednakże, aby przekształcić Chevette z 1976 roku w wersję "drag", czyli samochód przeznaczony do wyścigów na krótkich dystansach, wymagane byłoby wiele znaczących modyfikacji. Przede wszystkim, do zbudowania wersji "drag" Chevette z 1976 roku należałoby wymienić standardowy silnik na znacznie bardziej potężny. Silnik V8 o dużym pojemności i wysokiej mocy byłby niezbędny do osiągnięcia znacząco większych osiągów na torze drag strip. Standardowy napęd na tylne koła Chevette można by zmodyfikować, aby lepiej dostosować się do potrzeb wyścigów na krótkich dystansach. Zastosowanie specjalistycznej skrzyni biegów i układu napędowego byłoby kluczowe. Zmiany w zawieszeniu, w tym obniżenie zawieszenia, wzmocnienie elementów zawieszenia i użycie specjalistycznych amortyzatorów, pomogłyby poprawić stabilność i trakcję pojazdu na torze. W wersji "drag", redukcja masy jest kluczowa. Usunięcie zbędnych elementów wyposażenia wnętrza, zastosowanie lekkich materiałów do nadwozia i zainstalowanie lekkich felg oraz opon o odpowiednim profilu pomogłoby obniżyć wagę pojazdu, co jest istotne w wyścigach drag. W wersji drag, bezpieczeństwo jest priorytetem. Montaż specjalistycznego rollbaru, szelkowych pasów bezpieczeństwa i foteli kubełkowych, a także innych elementów zwiększających bezpieczeństwo kierowcy, jest niezbędny. Silnik V8 można by dalej tunować, aby uzyskać maksymalną moc. Zmiany obejmować mogą nowe gaźniki, wydechy, głowice cylindrów, a także układy doładowania powietrza, takie jak kompresory lub nadmuchy.













 

Komentarze