Przejdź do głównej zawartości

OSTATNI DODANY MODEL

Lotus Cortina Hot Wheels 2025 [849]

  LOTUS CORTINA HOT WHEELS 2025 NUMER MODELU W KOLEKCJI: [ 849 ] SERIA: COMPACT KINGS 2025 10/10 FIRMA: MATTEL/HOT WHEELS STAN: 10/10 KOLEKCJONERSKI WYKONANIE: 10/10 SKALA: 1:64 CENA: 7 ZŁ Lotus Cortina to prawdziwa ikona brytyjskiej motoryzacji, której historia zaczyna się na początku lat 60. XX wieku. Ford, chcąc nadać swojej popularnej Cortinie sportowego charakteru, nawiązał współpracę z firmą Lotus – znaną z sukcesów w wyścigach i lekkich konstrukcji. Efektem tej kooperacji był samochód, który zrewolucjonizował pojęcie „sportowego sedana” i na zawsze zapisał się w historii motorsportu. Pod maską oryginalnego auta pracował 1.6-litrowy silnik Lotus Twin Cam, który zapewniał znakomite osiągi przy niewielkiej masie pojazdu. Samochód otrzymał także sportowe zawieszenie, zmodyfikowany układ napędowy oraz charakterystyczne, biało-zielone malowanie z pasem biegnącym wzdłuż karoserii – znak rozpoznawczy modelu Lotus Cortina. Auto odnosiło sukcesy na torach wyścigowych i odcinkach raj...

[693] Nissan Skyline RS (KDR30) Hot Wheels 2024


NISSAN SKYLINE RS (KDR30)


NUMER MODELU W KOLEKCJI: [ 693 ]

SERIA: HW J-IMPORTS 1/10 2024

FIRMA: MATTEL/HOT WHEELS

STAN: 10/10 KOLEKCJONERSKI

WYKONANIE: 10/10

SKALA: 1:64

CENA: 8 ZŁ




Nissan Skyline RS (KDR30), znany również jako "Iron Mask" ze względu na swoje charakterystyczne przednie światła, to ikoniczny samochód, który zadebiutował na początku lat 80-tych i szybko zdobył status kultowego wśród entuzjastów motoryzacji. Jego unikalna mieszanka stylu, wydajności i technologii uczyniła go jednym z najbardziej pożądanych modeli w historii Skyline. Poniżej przedstawiam szczegółowy opis tego niezwykłego pojazdu. Skyline RS KDR30 został wprowadzony na rynek w 1981 roku jako część serii R30 Nissan Skyline. Model ten był dostępny zarówno w wersji coupe, jak i sedan. Wyróżniał się nowoczesnym dla swoich czasów designem oraz zaawansowanymi rozwiązaniami technicznymi. Był to także pierwszy Skyline, który otrzymał oznaczenie "RS", co stanowiło wyraźne nawiązanie do jego sportowych aspiracji. Pod maską Skyline RS (KDR30) krył się silnik DOHC FJ20E o pojemności 2.0 litra, który generował moc 150 KM, a w wersji turbo – FJ20ET – nawet do 190 KM. Były to imponujące liczby na początku lat 80-tych, co sprawiało, że KDR30 był jednym z najszybszych samochodów dostępnych na japońskim rynku. W połączeniu z 5-biegową manualną skrzynią biegów i tylnym napędem, Skyline RS oferował ekscytujące wrażenia z jazdy. Nissan Skyline RS (KDR30) wyróżniał się agresywną stylistyką, z charakterystyczną "żelazną maską" – zestawem prostokątnych, klapowanych reflektorów, które nadały mu unikatowy wygląd. Ponadto, model ten posiadał sportowy body kit, w tym spoiler dachowy i tylny spojler, które nie tylko poprawiały jego wygląd, ale także aerodynamikę.













 

Komentarze