Przejdź do głównej zawartości

OSTATNI DODANY MODEL

Lotus Cortina Hot Wheels 2025 [849]

  LOTUS CORTINA HOT WHEELS 2025 NUMER MODELU W KOLEKCJI: [ 849 ] SERIA: COMPACT KINGS 2025 10/10 FIRMA: MATTEL/HOT WHEELS STAN: 10/10 KOLEKCJONERSKI WYKONANIE: 10/10 SKALA: 1:64 CENA: 7 ZŁ Lotus Cortina to prawdziwa ikona brytyjskiej motoryzacji, której historia zaczyna się na początku lat 60. XX wieku. Ford, chcąc nadać swojej popularnej Cortinie sportowego charakteru, nawiązał współpracę z firmą Lotus – znaną z sukcesów w wyścigach i lekkich konstrukcji. Efektem tej kooperacji był samochód, który zrewolucjonizował pojęcie „sportowego sedana” i na zawsze zapisał się w historii motorsportu. Pod maską oryginalnego auta pracował 1.6-litrowy silnik Lotus Twin Cam, który zapewniał znakomite osiągi przy niewielkiej masie pojazdu. Samochód otrzymał także sportowe zawieszenie, zmodyfikowany układ napędowy oraz charakterystyczne, biało-zielone malowanie z pasem biegnącym wzdłuż karoserii – znak rozpoznawczy modelu Lotus Cortina. Auto odnosiło sukcesy na torach wyścigowych i odcinkach raj...

[692] Plymounth GTX Fast&Furious DeAgostini

 

Plymounth GTX


NUMER MODELU W KOLEKCJI: [ 692 ]

SERIA: FAST&FURIOUS

FIRMA: DEAGOSTINI

STAN: 10/10 KOLEKCJONERSKI

WYKONANIE: 10/10

SKALA: 1:43

CENA: 59,99 ZŁ



Plymouth GTX, wprowadzony na rynek przez Plymouth w 1967 roku jako „dżentelmeński muscle car”, szybko zyskał uznanie za swoje połączenie stylu, mocy i wydajności. Choć model z 1971 roku, o którym była mowa, jest częścią trzeciej i ostatniej generacji GTX produkowanej do 1971 roku, zachował te cechy, które zdefiniowały linię od jej początków. 1971 Plymouth GTX był wyposażony w standardowy silnik V8 o pojemności 440 cali sześciennych (7,2 litra), który generował imponującą moc 375 koni mechanicznych. Dostępna była również opcja silnika 426 Hemi V8, który oferował jeszcze większą moc – 425 koni mechanicznych. Te potężne silniki, w połączeniu z odpowiednio dobranymi skrzyniami biegów, zapewniały imponujące osiągi i przyspieszenie. Stylistycznie GTX wyróżniał się agresywną linia nadwozia, szeroko rozstawionymi kołami i charakterystycznymi cechami, takimi jak podwójne wyloty wydechu i opcjonalne paski na karoserii, które podkreślały jego sportowy charakter. W 1971 roku, w ramach próby odświeżenia linii modelowej, wprowadzono zmiany w projektowaniu przedniej i tylnej części pojazdu, co nadało GTX jeszcze bardziej wyrazisty wygląd. Niestety, mimo swoich zalet, GTX nie sprzedawał się tak dobrze, jak oczekiwano, co częściowo było spowodowane rosnącymi cenami paliwa i ówczesnymi przepisami dotyczących emisji spalin. Produkcja GTX została zakończona w 1971 roku, co czyni te samochody dzisiaj rzadkimi i pożądanymi przez kolekcjonerów klasykami motoryzacji. Pomimo swojego krótkiego życia, Plymouth GTX pozostaje ikoną dla muscle carów, a także wprowadzeniem bardziej rygorystyczny muscle carów, cenioną za swoją moc, wydajność i niezaprzeczalny urok.














 

Komentarze