Przejdź do głównej zawartości

OSTATNI DODANY MODEL

Lotus Cortina Hot Wheels 2025 [849]

  LOTUS CORTINA HOT WHEELS 2025 NUMER MODELU W KOLEKCJI: [ 849 ] SERIA: COMPACT KINGS 2025 10/10 FIRMA: MATTEL/HOT WHEELS STAN: 10/10 KOLEKCJONERSKI WYKONANIE: 10/10 SKALA: 1:64 CENA: 7 ZŁ Lotus Cortina to prawdziwa ikona brytyjskiej motoryzacji, której historia zaczyna się na początku lat 60. XX wieku. Ford, chcąc nadać swojej popularnej Cortinie sportowego charakteru, nawiązał współpracę z firmą Lotus – znaną z sukcesów w wyścigach i lekkich konstrukcji. Efektem tej kooperacji był samochód, który zrewolucjonizował pojęcie „sportowego sedana” i na zawsze zapisał się w historii motorsportu. Pod maską oryginalnego auta pracował 1.6-litrowy silnik Lotus Twin Cam, który zapewniał znakomite osiągi przy niewielkiej masie pojazdu. Samochód otrzymał także sportowe zawieszenie, zmodyfikowany układ napędowy oraz charakterystyczne, biało-zielone malowanie z pasem biegnącym wzdłuż karoserii – znak rozpoznawczy modelu Lotus Cortina. Auto odnosiło sukcesy na torach wyścigowych i odcinkach raj...

Honda Civic EG '92 Hot Wheels [725]



HONDA CIVIC EG '72







NUMER MODELU W KOLEKCJI: [ 725 ]

SERIA: HW J-IMPORTS 4/10

FIRMA: MATTEL/HOT WHEELS

STAN: 10/10 KOLEKCJONERSKI

WYKONANIE: 10/10

SKALA: 1:64

CENA: 7,99 ZŁ


Honda Civic EG, wprowadzona na rynek w roku 1992, jest jednym z najbardziej ikonicznych modeli w historii marki Honda. EG, piąta generacja tego modelu, zyskała szerokie uznanie zarówno wśród miłośników samochodów, jak i w środowiskach tuningowych dzięki swojej niezawodności, możliwości modyfikacji oraz doskonałej dynamice jazdy. Honda Civic EG charakteryzowała się bardziej zaokrąglonymi kształtami niż jej poprzedniczki, co było odpowiedzią na trendy w designie lat 90-tych. Model dostępny był w kilku wariantach nadwozia, w tym jako hatchback, coupe oraz sedan. Lekkie nadwozie połączone z kompaktowymi wymiarami sprawiało, że EG była zwrotna i przyjemna w prowadzeniu, co czyniło ją popularnym wyborem wśród młodszych kierowców. Pod maską, Honda Civic EG oferowała różnorodność silników, począwszy od ekonomicznych jednostek o pojemności 1.3 litra, aż po bardziej sportowe warianty 1.6 VTEC, które były bardzo cenione za ich elastyczność i potencjał tuningu. Silniki te słynęły z wysokiej niezawodności i wydajności, co czyniło Civic EG świetnym wyborem zarówno do codziennego użytku, jak i do sportowej jazdy. Wnętrze Hondy Civic EG było proste, ale funkcjonalne, z łatwo dostępnymi elementami sterującymi i czytelnym zestawem wskaźników. Chociaż materiały i wykończenie były skromne, ergonomia i komfort jazdy były na wysokim poziomie jak na standardy początku lat 90. Dla wielu użytkowników, minimalistyczne podejście do wnętrza było atutem, nie odwracającym uwagi od przyjemności płynącej z jazdy.













Komentarze