Przejdź do głównej zawartości

OSTATNI DODANY MODEL

Lotus Cortina Hot Wheels 2025 [849]

  LOTUS CORTINA HOT WHEELS 2025 NUMER MODELU W KOLEKCJI: [ 849 ] SERIA: COMPACT KINGS 2025 10/10 FIRMA: MATTEL/HOT WHEELS STAN: 10/10 KOLEKCJONERSKI WYKONANIE: 10/10 SKALA: 1:64 CENA: 7 ZŁ Lotus Cortina to prawdziwa ikona brytyjskiej motoryzacji, której historia zaczyna się na początku lat 60. XX wieku. Ford, chcąc nadać swojej popularnej Cortinie sportowego charakteru, nawiązał współpracę z firmą Lotus – znaną z sukcesów w wyścigach i lekkich konstrukcji. Efektem tej kooperacji był samochód, który zrewolucjonizował pojęcie „sportowego sedana” i na zawsze zapisał się w historii motorsportu. Pod maską oryginalnego auta pracował 1.6-litrowy silnik Lotus Twin Cam, który zapewniał znakomite osiągi przy niewielkiej masie pojazdu. Samochód otrzymał także sportowe zawieszenie, zmodyfikowany układ napędowy oraz charakterystyczne, biało-zielone malowanie z pasem biegnącym wzdłuż karoserii – znak rozpoznawczy modelu Lotus Cortina. Auto odnosiło sukcesy na torach wyścigowych i odcinkach raj...

Jensen Interceptor Fast&Furious DeA [723]


 

JENSEN INTERCEPTOR







NUMER MODELU W KOLEKCJI: [ 723 ]

SERIA: FAST&FURIOUS NR 20

FIRMA: DEAGOSTINI

STAN: 10/10 KOLEKCJONERSKI

WYKONANIE: 10/10

SKALA: 1:43

CENA: 64,99 ZŁ



"V8. Nigdy nie mogłaś się oprzeć amerykańskiej muskulaturze." Powiedział Dominic Toretto do Letty. Jensen Interceptor używany w Fast & Furious 6 był wyposażony w silnik V8 o pojemności 83 cali sześciennych (6,3 litra) lub 440 cali sześciennych (7,2 litra). Zgodnie z informacjami Dennisa McCarthy'ego, model z 1971 roku użyty w filmie jest modelem z kierownicą po lewej stronie. Został zakupiony w Kalifornii z powodu braku odpowiednich modeli Interceptora w Anglii (gdzie kierownica byłaby po prawej stronie), które były "przerdzewiałe".Interceptor otrzymał matowy szary lakier i został wyposażony w „masywne rury wydechowe wychodzące tuż przed tylnymi kołami”. Interceptor oraz jego kopie stworzone na potrzeby filmu nie używały silnika od modelu Chryslera. Na ekranie Interceptor używał silników GM „LS3” V8 zakupionych z katalogu GM Performance Parts. Silnik użyty był podobny do „6,2-litrowego silnika”, który jest standardem w Chevrolet Camaro SS, z mocą 430 koni mechanicznych w standardowej wersji. Moc netto Interceptora wzrosła o 105 koni mechanicznych w porównaniu do oryginalnych 383 koni mechanicznych Chryslera.













Komentarze