Przejdź do głównej zawartości

OSTATNI DODANY MODEL

Lotus Cortina Hot Wheels 2025 [849]

  LOTUS CORTINA HOT WHEELS 2025 NUMER MODELU W KOLEKCJI: [ 849 ] SERIA: COMPACT KINGS 2025 10/10 FIRMA: MATTEL/HOT WHEELS STAN: 10/10 KOLEKCJONERSKI WYKONANIE: 10/10 SKALA: 1:64 CENA: 7 ZŁ Lotus Cortina to prawdziwa ikona brytyjskiej motoryzacji, której historia zaczyna się na początku lat 60. XX wieku. Ford, chcąc nadać swojej popularnej Cortinie sportowego charakteru, nawiązał współpracę z firmą Lotus – znaną z sukcesów w wyścigach i lekkich konstrukcji. Efektem tej kooperacji był samochód, który zrewolucjonizował pojęcie „sportowego sedana” i na zawsze zapisał się w historii motorsportu. Pod maską oryginalnego auta pracował 1.6-litrowy silnik Lotus Twin Cam, który zapewniał znakomite osiągi przy niewielkiej masie pojazdu. Samochód otrzymał także sportowe zawieszenie, zmodyfikowany układ napędowy oraz charakterystyczne, biało-zielone malowanie z pasem biegnącym wzdłuż karoserii – znak rozpoznawczy modelu Lotus Cortina. Auto odnosiło sukcesy na torach wyścigowych i odcinkach raj...

FSO Polonez 1500 MR '78 Welly [760]

 

FSO POLONEZ 1500 MR '78







NUMER MODELU W KOLEKCJI: [ 760 ]

SERIA: WELLY 1:34-39

FIRMA: WELLY

STAN: 10/10 KOLEKCJONERSKI

WYKONANIE: 9/10

SKALA: 1:34

CENA: 15 ZŁ



FSO Polonez 1500 MR '78 to klasyczny polski samochód osobowy, który wszedł do produkcji w 1978 roku. Jego nazwa pochodzi od tradycyjnego polskiego tańca narodowego – poloneza, co miało symbolizować elegancję i dostojność pojazdu. Samochód ten, produkowany przez Fabrykę Samochodów Osobowych (FSO) w Warszawie, oparty był na technologii Fiata, z którym FSO współpracowało od lat. Polonez 1500 MR '78 napędzany był czterocylindrowym silnikiem o pojemności 1481 cm³, który generował moc około 75 KM. Silnik ten był połączony z czterobiegową manualną skrzynią biegów, co zapewniało przyzwoitą dynamikę jak na ówczesne standardy. Samochód osiągał prędkość maksymalną około 150 km/h, a przyspieszenie do 100 km/h zajmowało mu około 20 sekund. Polonez wyróżniał się nowoczesną, jak na tamte czasy, stylistyką typu hatchback, która była dziełem włoskiego studia projektowego Italdesign pod kierownictwem Giorgetto Giugiaro. Charakteryzował się kanciastymi liniami nadwozia, dużymi przeszklonymi powierzchniami oraz charakterystycznym, pochylonym tyłem. Był to jeden z pierwszych samochodów tej klasy produkowanych w Polsce z pięciodrzwiowym nadwoziem.












Komentarze

Prześlij komentarz