Przejdź do głównej zawartości

OSTATNI DODANY MODEL

Nissan Silvia (S15) Fast&Furious DeA [848]

  NISSAN SILVIA (S15) SPEC-R DEAGOSTINI FAST&FURIOUS NUMER MODELU W KOLEKCJI: [ 846 ] SERIA: FAST&FURIOUS NR 46 FIRMA: DEAGOSTINI STAN: 10/10 KOLEKCJONERSKI WYKONANIE: 10/10 SKALA: 1:43 CENA: 64,99 ZŁ Nissan Silvia S15 Spec-R – japońska ikona precyzji i stylu Nie był tylko kolejnym autem sceny driftowej – Silvia S15 Spec-R była manifestem japońskiej szkoły motoryzacji. Smukła, agresywna, stworzona do tego, by balansować na granicy kontroli i chaosu. Jej obecność nie opierała się na krzyku mocy, lecz na perfekcji prowadzenia – wystarczył świst turbosprężarki i charakterystyczny syk blow-off’a, by każdy wiedział, że wjeżdża królowa asfaltowych serpentyn.  Linia nadwozia S15 to czysta esencja lat 2000 – niska, aerodynamiczna, z ostrymi reflektorami patrzącymi jak oczy drapieżnika. Nie była muskularna jak amerykański muscle car – była wyrafinowana, smukła i niebezpieczna w swojej elegancji. Każdy spojler, każdy detal zdradzał jej przeznaczenie: szybkość w zakrętach i domi...

FSO Polonez 1500 MR '78 Welly [760]

 

FSO POLONEZ 1500 MR '78







NUMER MODELU W KOLEKCJI: [ 760 ]

SERIA: WELLY 1:34-39

FIRMA: WELLY

STAN: 10/10 KOLEKCJONERSKI

WYKONANIE: 9/10

SKALA: 1:34

CENA: 15 ZŁ



FSO Polonez 1500 MR '78 to klasyczny polski samochód osobowy, który wszedł do produkcji w 1978 roku. Jego nazwa pochodzi od tradycyjnego polskiego tańca narodowego – poloneza, co miało symbolizować elegancję i dostojność pojazdu. Samochód ten, produkowany przez Fabrykę Samochodów Osobowych (FSO) w Warszawie, oparty był na technologii Fiata, z którym FSO współpracowało od lat. Polonez 1500 MR '78 napędzany był czterocylindrowym silnikiem o pojemności 1481 cm³, który generował moc około 75 KM. Silnik ten był połączony z czterobiegową manualną skrzynią biegów, co zapewniało przyzwoitą dynamikę jak na ówczesne standardy. Samochód osiągał prędkość maksymalną około 150 km/h, a przyspieszenie do 100 km/h zajmowało mu około 20 sekund. Polonez wyróżniał się nowoczesną, jak na tamte czasy, stylistyką typu hatchback, która była dziełem włoskiego studia projektowego Italdesign pod kierownictwem Giorgetto Giugiaro. Charakteryzował się kanciastymi liniami nadwozia, dużymi przeszklonymi powierzchniami oraz charakterystycznym, pochylonym tyłem. Był to jeden z pierwszych samochodów tej klasy produkowanych w Polsce z pięciodrzwiowym nadwoziem.












Komentarze

Prześlij komentarz