Przejdź do głównej zawartości

OSTATNI DODANY MODEL

Lotus Cortina Hot Wheels 2025 [849]

  LOTUS CORTINA HOT WHEELS 2025 NUMER MODELU W KOLEKCJI: [ 849 ] SERIA: COMPACT KINGS 2025 10/10 FIRMA: MATTEL/HOT WHEELS STAN: 10/10 KOLEKCJONERSKI WYKONANIE: 10/10 SKALA: 1:64 CENA: 7 ZŁ Lotus Cortina to prawdziwa ikona brytyjskiej motoryzacji, której historia zaczyna się na początku lat 60. XX wieku. Ford, chcąc nadać swojej popularnej Cortinie sportowego charakteru, nawiązał współpracę z firmą Lotus – znaną z sukcesów w wyścigach i lekkich konstrukcji. Efektem tej kooperacji był samochód, który zrewolucjonizował pojęcie „sportowego sedana” i na zawsze zapisał się w historii motorsportu. Pod maską oryginalnego auta pracował 1.6-litrowy silnik Lotus Twin Cam, który zapewniał znakomite osiągi przy niewielkiej masie pojazdu. Samochód otrzymał także sportowe zawieszenie, zmodyfikowany układ napędowy oraz charakterystyczne, biało-zielone malowanie z pasem biegnącym wzdłuż karoserii – znak rozpoznawczy modelu Lotus Cortina. Auto odnosiło sukcesy na torach wyścigowych i odcinkach raj...

Warszawa 224 Welly [761]

 

 

WARSZAWA 224







NUMER MODELU W KOLEKCJI: [ 761 ]

SERIA: WELLY 1:34-39

FIRMA: WELLY

STAN: 10/10 KOLEKCJONERSKI

WYKONANIE: 9/10

SKALA: 1:34

CENA: 18 ZŁ



Warszawa 224 w wersji milicyjnej to klasyczny polski samochód osobowy, który był powszechnie używany przez Milicję Obywatelską w latach 60. i 70. XX wieku. Charakteryzowała się prostą, lecz solidną konstrukcją, a jej design opierał się na prostej bryle z dużą, masywną atrapą chłodnicy i charakterystycznymi, zaokrąglonymi nadkolami. Wersja milicyjna była zwykle pomalowana w charakterystyczne biało-niebieskie barwy, z białą linią biegnącą wzdłuż nadwozia oraz napisem "Milicja" na drzwiach. Na dachu znajdowała się niebieska syrena oraz "kogut" świetlny, co wyróżniało ją w ruchu drogowym. Wnętrze pojazdu było dość surowe, ale funkcjonalne, dostosowane do potrzeb służb porządkowych. Z przodu znajdowały się dwa szerokie fotele, natomiast z tyłu przestrzeń pasażerska była często wykorzystywana do transportu osób zatrzymanych. Pod maską Warszawy 224 znajdował się silnik benzynowy o pojemności 2,1 litra, generujący moc około 70 KM, co przy masie pojazdu zapewniało umiarkowane osiągi. Samochód miał prosty, ale wytrzymały układ napędowy i zawieszenie, co sprawiało, że był niezawodny na trudnych, polskich drogach. Warszawa 224 w wersji milicyjnej była symbolem tamtych czasów, często kojarzona z patrolami milicji i kontrolami drogowymi.












Komentarze