Przejdź do głównej zawartości

OSTATNI DODANY MODEL

Lotus Cortina Hot Wheels 2025 [849]

  LOTUS CORTINA HOT WHEELS 2025 NUMER MODELU W KOLEKCJI: [ 849 ] SERIA: COMPACT KINGS 2025 10/10 FIRMA: MATTEL/HOT WHEELS STAN: 10/10 KOLEKCJONERSKI WYKONANIE: 10/10 SKALA: 1:64 CENA: 7 ZŁ Lotus Cortina to prawdziwa ikona brytyjskiej motoryzacji, której historia zaczyna się na początku lat 60. XX wieku. Ford, chcąc nadać swojej popularnej Cortinie sportowego charakteru, nawiązał współpracę z firmą Lotus – znaną z sukcesów w wyścigach i lekkich konstrukcji. Efektem tej kooperacji był samochód, który zrewolucjonizował pojęcie „sportowego sedana” i na zawsze zapisał się w historii motorsportu. Pod maską oryginalnego auta pracował 1.6-litrowy silnik Lotus Twin Cam, który zapewniał znakomite osiągi przy niewielkiej masie pojazdu. Samochód otrzymał także sportowe zawieszenie, zmodyfikowany układ napędowy oraz charakterystyczne, biało-zielone malowanie z pasem biegnącym wzdłuż karoserii – znak rozpoznawczy modelu Lotus Cortina. Auto odnosiło sukcesy na torach wyścigowych i odcinkach raj...

Mitsubishi Lancer Evolution VI Hot Wheels [796]

 

MITSUBISHI LANCER EVOLUTION VI

HOT WHEELS








NUMER MODELU W KOLEKCJI: [ 796 ]

SERIA: 90'S STREET SCENE 2/5

FIRMA: MATTEL/HOT WHEELS

STAN: 10/10 KOLEKCJONERSKI

WYKONANIE: 10/10

SKALA: 1:64

CENA: 15 ZŁ



Mitsubishi Lancer Evolution VI to sportowy sedan produkowany w latach 1999–2001, będący kolejną odsłoną legendarnej serii Evo. Wyróżniał się agresywną stylistyką, poprawioną aerodynamiką oraz szeregiem usprawnień mechanicznych. Pod maską znajdował się turbodoładowany silnik 2.0 DOHC o oznaczeniu 4G63, generujący moc około 280 KM, który współpracował z manualną, pięciobiegową skrzynią. Napęd na cztery koła z aktywnym centralnym dyferencjałem (ACD) zapewniał doskonałą trakcję, a zmodyfikowane zawieszenie gwarantowało lepszą stabilność i precyzyjne prowadzenie. Model Evolution VI oferowany był w kilku wersjach, w tym GSR oraz bardziej surowej RS, przeznaczonej dla entuzjastów motorsportu. Samochód wyróżniały także zmienione zderzaki, większy intercooler, ulepszone chłodzenie silnika oraz charakterystyczne, duże tylne skrzydło, które poprawiało docisk. Dzięki swojej skuteczności na asfalcie i szutrowych trasach Lancer Evo VI odnosił liczne sukcesy w rajdach WRC, cementując swoją pozycję jako jeden z najlepszych samochodów sportowych przełomu lat 90. i 2000.













Komentarze