Przejdź do głównej zawartości

OSTATNI DODANY MODEL

Lotus Cortina Hot Wheels 2025 [849]

  LOTUS CORTINA HOT WHEELS 2025 NUMER MODELU W KOLEKCJI: [ 849 ] SERIA: COMPACT KINGS 2025 10/10 FIRMA: MATTEL/HOT WHEELS STAN: 10/10 KOLEKCJONERSKI WYKONANIE: 10/10 SKALA: 1:64 CENA: 7 ZŁ Lotus Cortina to prawdziwa ikona brytyjskiej motoryzacji, której historia zaczyna się na początku lat 60. XX wieku. Ford, chcąc nadać swojej popularnej Cortinie sportowego charakteru, nawiązał współpracę z firmą Lotus – znaną z sukcesów w wyścigach i lekkich konstrukcji. Efektem tej kooperacji był samochód, który zrewolucjonizował pojęcie „sportowego sedana” i na zawsze zapisał się w historii motorsportu. Pod maską oryginalnego auta pracował 1.6-litrowy silnik Lotus Twin Cam, który zapewniał znakomite osiągi przy niewielkiej masie pojazdu. Samochód otrzymał także sportowe zawieszenie, zmodyfikowany układ napędowy oraz charakterystyczne, biało-zielone malowanie z pasem biegnącym wzdłuż karoserii – znak rozpoznawczy modelu Lotus Cortina. Auto odnosiło sukcesy na torach wyścigowych i odcinkach raj...

Buick Riviera '66 Hot Wheels 2025 [819]

 

 

BUICK RIVIERA '66

HOT WHEELS


 






NUMER MODELU W KOLEKCJI: [ 819 ]

SERIA: HW MODIFIED 2/5

FIRMA: MATTEL/HOT WHEELS

STAN: 10/10 KOLEKCJONERSKI

WYKONANIE: 10/10

SKALA: 1:64

CENA: 8 ZŁ



Siemanko po dłuższej przerwie. Ostatnie miesiące były dość intensywne i nie zawsze starczało czasu na dodawanie modeli co nie znaczy, że przez ten czas nie wzbogacałem kolekcji. Modeli do zaprezentowania uzbierało się ponad 50, ale nie będę ich prezentował chronologicznie tylko tak jak mi pasuje. Od dziś zaczynamy mały maraton hot wheels gdzie zaprezentuję wam 10 modeli HW.

Buick Riviera z 1966 roku to klasyczny amerykański samochód typu personal luxury car, który łączy elegancję z muskularnym charakterem lat 60. Wyróżnia się długim, niskim nadwoziem z charakterystycznie zaokrągloną linią dachu i subtelnie zintegrowanym tylnym słupkiem, nadającym mu dynamiczną sylwetkę nawet w spoczynku. Przód pojazdu zdobi wyrazisty grill w kształcie litery V oraz chowane reflektory, które w tamtym czasie były symbolem innowacyjności i stylu. Wnętrze Rivier’y to kwintesencja komfortu klasy premium. Tapicerka z miękkiej skóry lub wysokiej jakości winylu, rozbudowana deska rozdzielcza z chromowanymi detalami i analogowymi wskaźnikami oddają ducha epoki, w której luksus oznaczał solidność i dbałość o szczegóły. Duża ilość miejsca zarówno z przodu, jak i z tyłu zapewnia wygodę w dłuższych trasach, a opcjonalne wyposażenie, takie jak elektrycznie sterowane szyby czy klimatyzacja, dodatkowo podnosi prestiż tego modelu. Pod maską najczęściej pracował potężny silnik V8 o pojemności 7 litrów (425 cali sześciennych), generujący ponad 300 KM, co zapewniało nie tylko płynną jazdę, ale też imponujące przyspieszenie jak na luksusowy krążownik tamtych lat. Napęd na tylną oś i automatyczna skrzynia biegów sprawiały, że Riviera prowadziła się dostojnie, a jednocześnie oferowała spory zapas mocy, gdy było to potrzebne. Buick Riviera '66 to dziś nie tylko zabytek motoryzacyjny, ale także symbol stylu, klasy i siły amerykańskiej motoryzacji złotej ery.










Komentarze