Acura Integra GSR '96 Hot Wheels Fast&Furious [835]
ACURA INTEGRA GSR 1996
HOT WHEELS SILVER SERIES FAST&FURIOUS 2025
NUMER MODELU W KOLEKCJI: [ 835 ]
SERIA: SILVER SERIES FAST&FURIOUS 2/5
FIRMA: MATTEL/HOT WHEELS
STAN: 10/10 KOLEKCJONERSKI
WYKONANIE: 10/10
SKALA: 1:64
CENA: 15 ZŁ
ACURA INTEGRA GSR – Hot Wheels Silver Series FAST&FURIOUS (2/5)
Uliczny wojownik z duszą VTEC – japońska precyzja w pierwszym starciu „Szybkich i Wściekłych”
Czas na kolejny powrót do korzeni – dziś przybliżamy Acurę Integrę GSR z 1996 roku, czyli jeden z tych samochodów, które na zawsze zapisały się w pamięci fanów za sprawą debiutanckiej sceny wyścigu w pierwszej części „Szybkich i Wściekłych”. To właśnie tym autem wystartował Edwin – członek ekipy Doma – w pierwszym, kultowym wyścigu ulicznym przeciwko Brianowi O’Connerowi, Dominikowi Toretto i Ja Rule’owi. Choć nie wygrał, jego Integra dała popis stylu i klasy, wpisując się w klimat wczesnych lat 2000.
Wersja Hot Wheels w skali 1:64 to miniaturowy hołd dla tego japońskiego coupe z charakterem. Smukła sylwetka z agresywnymi liniami, nisko zawieszona karoseria i aerodynamiczne akcenty oddają ducha epoki, w której VTEC królował na nocnych ulicach, a każdy zakręt liczył się podwójnie.
Model Edwina wyróżniał się czerwonym lakierem z żółtymi akcentami i sportowym bodykitem typu Wings West RS, dopasowanym do przedniego zderzaka z głębokim spojlerem. Optycznie obniżony, na 17-calowych felgach Enkei RPF1 w kolorze gunmetal, z ciemnym grillem i przyciemnianymi szybami, prezentował się jak prawdziwy pretendent do dominacji w świecie street racingu.
Pod maską prawdziwej Integry GSR pracował wolnossący silnik B18C1 DOHC VTEC – jeden z najbardziej cenionych motorów ery JDM. Osiągający ponad 170 KM przy wysokich obrotach, był idealnym sercem dla lekkiego coupe, gotowego zaskoczyć na światłach niejedno większe auto. Legenda głosi, że Edwin nie żałował modyfikacji – od dolotu AEM po układ wydechowy GReddy i ECU Hondata.
Choć Edwin przegrał wyścig, jego Integra zapisała się w historii jako jeden z tych samochodów, które nadawały klimat całej scenie – stylowa, agresywna, gotowa na wszystko. Hot Wheels wiernie oddało jej charakter – od detalicznie odwzorowanych reflektorów, przez subtelne spoilery, aż po rasowe felgi, które przywodzą na myśl tuningowe spoty z parkingów Los Angeles.
Dla fanów japońskiej motoryzacji i „Szybkich i Wściekłych”, Acura Integra GSR 1996 w wersji Hot Wheels to nie tylko kolejny model w kolekcji – to symbol pasji, rywalizacji i ulicznych pojedynków, które rozgrzewały emocje i silniki w rytmie nocnych świateł miasta.
Jeden z lepszych z ostatnich case fast&furious
OdpowiedzUsuń