Przejdź do głównej zawartości

OSTATNI DODANY MODEL

Lotus Cortina Hot Wheels 2025 [849]

  LOTUS CORTINA HOT WHEELS 2025 NUMER MODELU W KOLEKCJI: [ 849 ] SERIA: COMPACT KINGS 2025 10/10 FIRMA: MATTEL/HOT WHEELS STAN: 10/10 KOLEKCJONERSKI WYKONANIE: 10/10 SKALA: 1:64 CENA: 7 ZŁ Lotus Cortina to prawdziwa ikona brytyjskiej motoryzacji, której historia zaczyna się na początku lat 60. XX wieku. Ford, chcąc nadać swojej popularnej Cortinie sportowego charakteru, nawiązał współpracę z firmą Lotus – znaną z sukcesów w wyścigach i lekkich konstrukcji. Efektem tej kooperacji był samochód, który zrewolucjonizował pojęcie „sportowego sedana” i na zawsze zapisał się w historii motorsportu. Pod maską oryginalnego auta pracował 1.6-litrowy silnik Lotus Twin Cam, który zapewniał znakomite osiągi przy niewielkiej masie pojazdu. Samochód otrzymał także sportowe zawieszenie, zmodyfikowany układ napędowy oraz charakterystyczne, biało-zielone malowanie z pasem biegnącym wzdłuż karoserii – znak rozpoznawczy modelu Lotus Cortina. Auto odnosiło sukcesy na torach wyścigowych i odcinkach raj...

Daewoo Nexia Legendy FSO [749]

 

DAEWOO NEXIA 






NUMER MODELU W KOLEKCJI: [ 749 ]

SERIA: LEGENDY FSO

FIRMA: DEAGOSTINI

STAN: 10/10 KOLEKCJONERSKI

WYKONANIE: 10/10

SKALA: 1:43

CENA: 70 ZŁ



Daewoo Nexia to kompaktowy samochód osobowy, który zadebiutował na rynku w 1994 roku jako następca popularnego modelu Daewoo Racer. Został zaprojektowany z myślą o użytkownikach poszukujących przystępnego cenowo i niezawodnego pojazdu do codziennej jazdy. Nexia bazuje na modelu Opel Kadett E, z którego przejęła wiele rozwiązań technicznych oraz stylistycznych, co pozwoliło jej zdobyć uznanie na rynkach, zwłaszcza w Europie Środkowo-Wschodniej oraz Azji. Pod maską Daewoo Nexia najczęściej znajdowały się czterocylindrowe silniki benzynowe o pojemności od 1.5 do 1.6 litra, zapewniające wystarczającą moc do sprawnego poruszania się zarówno w mieście, jak i na trasach poza miejskich. Konstrukcja samochodu cechowała się prostotą, co przekładało się na niskie koszty eksploatacji i serwisowania. Wnętrze pojazdu było przestronne jak na tę klasę samochodów, a użyte materiały były trwałe, choć niektórym mogły wydawać się nieco przestarzałe w porównaniu do konkurencji. Stylistyka nadwozia Daewoo Nexia była klasyczna, z charakterystycznymi dla lat 90. zaokrąglonymi kształtami. Model ten dostępny był w kilku wersjach nadwoziowych, w tym jako sedan i hatchback, co zwiększało jego atrakcyjność wśród różnych grup klientów. Dla wielu użytkowników istotnym atutem Nexii była również bogata oferta wyposażenia, obejmująca takie elementy jak klimatyzacja, elektrycznie sterowane szyby czy centralny zamek, które w tamtych czasach nie były standardem w autach tej klasy.











Komentarze

  1. Cześć!
    Super, że kupiłeś dwa numery Daewoo Tico oraz Nexia. Teraz czekamy "we dwoje " na Espero.
    Myślę, że auta DAEWOO za jakiś czas będę bardzo poszukiwane przez nowych nabywców do kolekcji i coraz droższe, bo zyskają "status" serii limited.
    Myślę, że gazetę Legendy FSO trzeba obserwować, bo może w ostatnich numerach zdobędą licencje na brakujące modele DAEWOO, np. Matiz, Lanos i inne...
    Pozdrawiam i zapraszam na nowy wpis na moim blogu przemkapasja.blogspot.com
    Przemek

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz