Przejdź do głównej zawartości

OSTATNI DODANY MODEL

Lotus Cortina Hot Wheels 2025 [849]

  LOTUS CORTINA HOT WHEELS 2025 NUMER MODELU W KOLEKCJI: [ 849 ] SERIA: COMPACT KINGS 2025 10/10 FIRMA: MATTEL/HOT WHEELS STAN: 10/10 KOLEKCJONERSKI WYKONANIE: 10/10 SKALA: 1:64 CENA: 7 ZŁ Lotus Cortina to prawdziwa ikona brytyjskiej motoryzacji, której historia zaczyna się na początku lat 60. XX wieku. Ford, chcąc nadać swojej popularnej Cortinie sportowego charakteru, nawiązał współpracę z firmą Lotus – znaną z sukcesów w wyścigach i lekkich konstrukcji. Efektem tej kooperacji był samochód, który zrewolucjonizował pojęcie „sportowego sedana” i na zawsze zapisał się w historii motorsportu. Pod maską oryginalnego auta pracował 1.6-litrowy silnik Lotus Twin Cam, który zapewniał znakomite osiągi przy niewielkiej masie pojazdu. Samochód otrzymał także sportowe zawieszenie, zmodyfikowany układ napędowy oraz charakterystyczne, biało-zielone malowanie z pasem biegnącym wzdłuż karoserii – znak rozpoznawczy modelu Lotus Cortina. Auto odnosiło sukcesy na torach wyścigowych i odcinkach raj...

Volkswagen Santana Welly [783]

 

VOLKSWAGEN SANTANA







NUMER MODELU W KOLEKCJI: [ 783 ]

SERIA: WELLY 1:34-39

FIRMA: WELLY

STAN: 10/10 KOLEKCJONERSKI

WYKONANIE: 10/10

SKALA: 1:34

CENA: 20 ZŁ


Volkswagen Santana to samochód osobowy klasy średniej produkowany przez niemiecki koncern Volkswagen od początku lat 80. XX wieku. Model ten został opracowany na bazie Volkswagena Passata B2, ale różnił się od niego detalami stylistycznymi oraz przeznaczeniem, ponieważ był w głównej mierze adresowany na rynki międzynarodowe. Santana dostępna była w nadwoziu typu sedan, co wyróżniało ją w czasach, gdy popularność zyskiwały bardziej uniwersalne wersje typu hatchback. Pod względem technicznym Santana była pojazdem solidnym i praktycznym, co było zgodne z filozofią Volkswagena. Wyposażano ją w szeroką gamę silników benzynowych i wysokoprężnych, które charakteryzowały się niezawodnością i umiarkowanym zużyciem paliwa. Wnętrze auta zaprojektowano z myślą o komforcie kierowcy i pasażerów, a wykończenie było proste, ale solidne, co odpowiadało ówczesnym standardom Volkswagena. Model Santana szczególną popularność zyskał na rynkach azjatyckich, zwłaszcza w Chinach, gdzie był produkowany przez wiele lat, a jego wersje lokalne doczekały się licznych modyfikacji. Auto zyskało reputację trwałego i ekonomicznego środka transportu, stając się wyborem zarówno dla użytkowników indywidualnych, jak i flot biznesowych. W Europie Santana była mniej popularna, ustępując miejsca innym modelom Volkswagena, jednak na rynkach rozwijających się zdobyła status niezawodnego i trwałego samochodu.









Komentarze

  1. Gratulacje za unikatowy model. Mam 2 szt. czarną kupioną na imprezie samochodowej z 50zł stargowałem do 30zł, za stan pudełka sprzedawca obniżył cenie. Drugą szt. bordową, z małym ubytkiem lakieru na dachu dostałem w prezencie. Dlatego też już białej Santany nie kupowałem, ale gdy pojawi się żółta, to oczywiście kupię .
    Przy okazji cieszę się, że do Twojej kolekcji trafił Fiat 500 L. Myślę o tym kolorze, żeby dołączył do mojej 500 L - oliwka.
    Pozdrawiam Przemek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również polowałem na ten model w czarnym kolorze, ale trafił się taki więc już wziąłem. A co tam ciekawego nowego u Ciebie dołączyło ostatnio do kolekcji?

      Usuń

Prześlij komentarz